Ferran Latorre segueix amb el Cicle de Projeccions

febrer de 2010

El divendres 12 de febrer va tenir lloc una segona projecció del Cicle de Projeccions de Muntanya. Aquesta vegada a mans de l'alpinista de la casa i membre d'Al Filo de lo Imposible i forma part del seguiment que s'està fent a l'Edurne Pasaban per a ser la primera dona en conquistar els 14 cims de més de 8.000 m del món.

Un total de 110 persones entre els quals alpinistes de la Comarca, escaladors, muntanyencs, aficionats i amants de la muntanya i seguidors d'en Ferran es van aplegar a l'Auditori de la Caixa de Manlleu de Vic. 

En Ferran va delectar als assistents amb un muntatge de Lasens al Kanchenjunga de 8.586 m, la tercera muntanya més alta del planeta. Una muntanya impressionant per la seva magnitud formada per una muralla de 25 km de llarg amb 5 punts superiors als 8.000 m.

Durant aquesta expedició al Kanchenjunga van coincidir amb la coreana que avantatge a l'Edurne amb un cim, tot i que hi ha molts dubtes i punts foscos en alguna de les ascensions d'aquesta alpinista, que en Ferran també va explicar durant la projecció.

 

El muntatge d'en Ferran va combinar imatges de vídeo i fotografies i va tenir una part inicial molt impactant amb la dramàtica baixada  i arribada de l'Edurne i l'incombustible Juanito. També es va explicar els 40 dies de la vida al Camp Base i les distraccions en els dies de mal temps com la lectura, les pel·lícules o les receptes culinàries dels seus companys bascs i la convivència amb els sherpes nadius de la zona.

 

Al final de la projecció els assistents varen poder conversar amb en Ferran Latorre que sempre es mostra molt proper i obert a tothom.

 

La propera projecció serà el divendres 19 de febrer de la mà d'en Marc Vilaplana amb Escalada " Esportiva " en paret.

Font: Unió Excursionista Vic