Els dies 24 i 25 d’octubre es va dur a terme l’edició de tardor del curs d’iniciació a l’excursionisme amb una sessió teòrica i una pràctica
La sortida pràctica la vam fer a Sant Pere de Torelló. Vam començar a les 9:00h i vam acabar a les 17:00h. Primer de tot vam orientar els mapes amb l’ajuda de la brúixola i vam situar la nostra posició en el mapa. Després vam situar les coordenades i els punts de pas en el mapa, i vam visualitzar l’itinerari planificat sobre el terreny. Tot seguit, vam iniciar l’excursió en que cada un dels alumnes va poder guiar una part de l’itinerari tenint en compte l’orientació, la gestió del ritme i les possibles alternatives en cas de que no fos possible continuar la ruta inicialment prevista per falta de temps, per mal temps, etc. Durant la ruta ens vam trobar alguns entrebancs, com el creuament de rius sense pont, que els
alumnes van saber gestionar correctament optant per una alternativa que ens va permetre continuar amb el pla inicial. Vam progressar per diferents tipus de senders i pistes, un GR, un PR i corriolsenmig de bosc no senyalitzats. Vam fer triangulacions per localitzar la nostra posició i vam utilitzar rumbs per identificar diversos elements del relleu i escollir el camí correcte. També vam veure com progressar amb seguretat en diferents tipus de terreny: creuament de rius, pendents dretes, etc. Un cop arribats al punt d’inici es va fer la cloenda del curs, on tothom va poder donar la seva opinió i es van solventar dubtes.
Destacar la motivació dels alumnes, la seva edat i el fet que la majoria eren dones. Tots els alumnes, tant en la part teòrica com en la pràctica, van mostrar molt interès i participació.
Tot i que alguns dels alumnes ja havien fet o feien excursions de feia temps, el nivell era força homogeni, i en quan a la lectura de mapes i l’ús de la brúixola, estaven al mateix nivell. Tots van ser molt participatius, van venir molt motivats i van mostrar la seva satisfacció en la cloenda del curs.






