Un sol esplèndid i una temperatura agradable va acompanyar a un “Escampant la boira” ampliat amb membres d’altres seccions de l’UEV i amb els responsables de les Jornades “Verdaguer excursionista 2024” per diferents indrets de Montserrat.
Sortint de l’aparcament de Santa Cecília vam agafar el bonic camí de l’Arrel i vam anar creuant les canals dels Avellaners, del Pou de Gat i del Cavall Bernat, tot gaudint d’unes magnífiques vistes d’aquesta popular agulla. Així vam arribar a l’ermita de la Trinitat (runes) i la de Sant Benet. Vam baixar cap al Pla dels Ocells per enfilar-nos a continuació cap al Camí nou de Sant Jeroni i al Mirador de la Serra de les Paparres vam gaudir d’unes vistes espectaculars i vam fer la foto de grup.
Ens vam encimbellar cap a les ermites de Sta. Magdalena, Sant Onofre (runes) i la de Sant Joan. A partir d’aquí vam començar a baixar cap al Monestir, tot passant per l’ermita de Sant Miquel. Després de menjar-nos el dinar que portàvem, un cop enfilant el Camí dels Degotalls, ens vam aturar davant de l’estàtua de Mossèn Cinto Verdaguer on vam explicar la llegenda que va fer guanyar a Verdaguer una “Bandola d’or i argent amb esmalts” al certamen literari amb motiu del mil·lenari de Montserrat. Era la llegenda de Fra Garí, que va sorprendre a bastants dels que escoltaven. Érem al lloc ideal per a recitar i cantar el Virolai (poema de Mossèn Cinto i música de Josep Rodoreda) i així ho vam fer.
Ja només calia seguir el Camí dels Degotalls, ple de majòliques de Mares de Déu patrones de moltes poblacions catalanes i fer un tros del Camí de Sant Jaume per arribar de nou a Santa Cecília.
En resum, un dia magnífic passant per molts indrets de la Muntanya màgica, així com per diversos poemes d’en Verdaguer, on la meteorologia i la bona disposició dels assistents va ser gairebé immillorable.