Dos triomfs finals per a la UEVic al Trofeo Quijotes d’Orientació

Dos triomfs finals per a la UEVic al Trofeo Quijotes d’Orientació

La província de Cuenca va acollir el passat cap de setmana el Trofeo Quijotes, cita anual del món de l’orientació en els darrers dinou anys. Boniches, Cañete i Campillos de la Sierra van ser les seus de les tres curses que van oferir uns terrenys moltdiferents. Com és habitual, molt bons resultats pels corredors de la secció d’orientació de la UEVic: Martí Bruguera a M12 i Arlet Sales a F20E van aconseguir la primera posició i Airina Sales a F16, la segona del Trofeu. Destaquen també la victòria a l’esprint de Guinedell Faja a F20E i la segona posició de Bernat Selva també a l’esprint a M20E.

La cursa de dissabte, la de mitja distància, era en una zona amb grans formacions roquoses que va dificultar els accessos i sortides d’alguns controls. Calia una lectura fina del mapa per interpretar les formes de les roques i evitar perdre minuts en aquests trams. Pujades i baixades pronunciades. En aquesta cursa, primera posició per a Martí Bruguera a M12, 2a per a Arlet Sales F20E i 3a per a Airina Sales a F16.

L’esprint es va disputar al poble castellano-manxec de Cañete, urbanisme de trama irregular, parcialment rodejat per una muralla. Tal com s’ha esmentat, victòria de Guinedell Faja a F20E i segones posicions de Bernat Selva a M20E i Martí Bruguera a M12.

I finalment, diumenge es va córrer la llarga distància en un bosc d’alzines i savines, sense sotabosc i molt planer, només travessat, puntualment, per alguns rius secs. Els rumbs es van convertir en l’aliat principal de la navegació. En aquests terrenys, els millors van ser Martí Bruguera, 2n a M12, Airina Sales, 2a a F16 i Arlet Sales, 2a F20E.

La pròxima prova serà el Campionat d’Espanya de les proves de llarga distància, mitja distància i relleus mixtes que tindrà lloc a Lles de Cerdanya els dies entrants 4 i 5 d’abril.