“PUIGLAGULLADA” I ALGUNA COSA MÉS

SORTIDA COL·LECTIVA D’ESCAMPANT LA BOIRA

La nostra excursió del diumenge 13 de setembre va començar a les 8 del matí a la parròquia de Sant Martí de Riudeperes, a tocar de Calldetenes i de la Ruta dels Molins. És per aquest camí, curull de saltirons d’aigua, que en poca estona vam arribar al parc de les 7 Fonts de Sant Julià. El primer ascens del matí va ser la pujada al castell dels Moros, situat damunt mateix de la vila d’estiueig. Des del castell preníem el GR-2 per la carena de la serra planejant fins a mig camí, punt que vam deixar-lo per baixar, endinsant-nos en el bosc fins a la Font de la Riera dessota mateix de l’Eix Transversal. Una font protegida i recuperada gràcies a les gestions dels amics vilatortins. Des de la font vam seguir per un ampli sender que en paral·lel a la serra va a desembocar altra volta al GR-2; just a la cruïlla del sender que mena a Vilalleons i a Puiglagulla. Aturonats altra volta al mateix sender d’abans i en vint minuts vam arribar al Santuari de Puiglagulla. Parada d’esmorzar i refer forces per pujar tot seguit per la via nord al puig de Montagut, punt més alt de la nostra excursió.
La baixada cap al Santuari va ser per un caminoi en davallada pel sector oest de la muntanya; l’antic camí del Via Crucis. Del Santuari vam endinsar-nos novament al bosc per arribar al cap de poca estona a Vilalleons on vam poder visitar l’èsglésia romànica de Santa Maria.
Seguint un camí fressat i ombrívol ens atansarem a la zona de l’antic camp d’aviació de la república, situat entre els municipis de Sant Julià, Calldetenes i Santa Eugènia. Una visita que es va complementar amb la visió dels refugis antiaeris (el de l’Estat Major a sota El Llopart), l’hangar i el polvorí. Després d’aquesta interessant visita, la nostra excursió –en un matí de sol radiant- anava de retorn direcció nord passant per l’Aymerich, La Sauleda, El Tei i la Fonts del Vern, on la Mari (organitzadora de l’excursió) ens va ensenyar la seva casa i granges.
Eren prop de la una del migdia que arribàvem novament al punt de partida: Sant Martí de Riudeperes. En total una bonica excursió per la Plana de Vic que havia durat unes cinc hores i amb un recorregut aproximat de setze quilòmetres. Fins a una altra!

Comentaris

Deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *