ENTRE SAU I TAVERTET: L’excursió de novembre d’ “Escampant la Boira”

A la nostra cita de les vuit del matí hi vam acudir catorze caminadors engrescats en fer una matinal per les Guilleries i en un dia en que es flairava el bon temps. El nostre objectiu era fer la ruta circular entre Sau i Tavertet.

Varem inciar la nostra ascensió passades les nou del matí per un corriol força costerut amb pinta de rec. Una parada a mig camí per refer forces i treure alguna imatge del grup i reemprendre novament la marxa fins coronar les roques de franja gris i roig que
fistonegen tot l’altiplà que envolta la vall de Sau.

Des del punt més alt el camí ja era planer fins Tavertet, un poblet de la nostra comarca, penjat i curull de pedra a les parets de les seves sòlides cases i hostals i a les ben traçades llambordes dels seus carrers. Després d’observar tota la vall de Sau, les aigües
argentades dels dos pantans (Sau i Susqueda) amb les Guilleries a tocar i el Matagalls i Les Agudes al fons, ens vam donar el petit plaer d’esmorzar sota un sol reconfortant: tot seguit tallats i cafès amb llet a voluntat, al bar de Can Miquel. Una acció que vam haver d’emprendre amb celeritat al veure que arribava un bus turístic que ens podria fer “ombra”a l’hora d’endrapar.

El retorn el varem fer baixant per un altre rec de mal camí que ens portà fins a prop de l’antic hostal de la Riba on havíem deixat els vehicles, no abans però de passar a fer una visita a l’entorn del centre budista de can Virupa sota el castell de Tavertet. Un
trajecte en el que ens varem delectar amb vistes a dues bandes observant, ara també pel cantó nord, el Pedraforca i el Pirineu nevats.

L’excursió va finalitzar a l’entorn de la una del migdia i vam emprendre, des del lloc d’aparcament, el nostre retorn cap a Vic. Una
caminada d’èxit gràcies a la Maido i a l’Imma que ens la van preparar.

M.C.

GALERIA DE FOTOS

Comentaris

Deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *